Генеримся по ДХ2, бэкграунды арбитра, механикума и астропата забанены, роли можно любые, но аптитуды ясное дело игнорите, бонусы ролей оставляете.
Вместо фейтпойнтов генерите д5+9 инфейми, также по БК генерите\выбираете мотивацию, гордость и позор
Кому-то неплохо было бы взять псайкера, если так будет, то он ясное дело не санкционированный и набирает психосил на 200 экспы из БКшных школ телепатии, телекинеза и предсказания
Далее вся прокачка и прочее будет по БК.
Со старта у вас 500 свободной экспы.
Правила на мир-сад есть в книжке Enemies Without по ДХ2.
Патентованный Watch Master всея СоВМа.
Мариуш Навин: BS 45 WS 38 S 38 T 30 Ag 37 Per 34 Int 40 WP 37 Fel 38 Inf 44 Wounds 11 FP 3
Ричард Биггз, дембель СПО, в настоящее время - охранник на одном из складов "Хорвитц&Хорвитц"
Бэкграунд: Imperial guard Starting skills Athletics, Command, Common Lore (Imperial Guard), Operate (Surface), Navigate (Surface) Starting talents Weapon Training (Las, Low-Tech) baCkground bonus Hammer of the Emperor: When attacking a target that an ally attacked since the end of the Guardsman’s last turn, the Guardsman can re-roll any results of 1 or 2 on damage rolls.
Desperado role talent Quick Draw role bonus Move and Shoot: Once per round, after performing a Move action, a Desperado character may perform a single Standard Attack with a Pistol weapon he is currently wielding as a Free Action
WS 29 BS 31 S 31 T 23 Ag 37 Int 27 +5 Per 28 -5+5 Wp 39-5 Fel 25
- 2 лучших на ловкость - 2 худших на стойкость /2 +7 вунды
/2 +9 инфэйми
Serenity of the Green: A garden world character halves the duration (rounded up) of any result from Table 8–11: Shock or Table 8–13: Mental Traumas (see pages 287 and 288 of the Dark Heresy Core Rulebook)
Гордость: Logic - The Heretic believes that his daunting intellect grants him the ability to understand and resolve every situation in the most efficient and effective manner imaginable. Characteristic modifier: +5 Intelligence, –5 Perception. Позор: Dread - Something in the Heretic’s past haunts him; a fear that dominates his life. Though he may ignore it for a time, it never leaves him completely. Characteristic modifier: +5 Perception, –5 Willpower
Йеремия, WS 49 BS 49 S 42 T 42 Ag 48 Int 44 Per 44 WP 59 Fel 57 W: 17/30, И: 3/6 Мк IV "Максимус" (-1 все), камоклоак, цепной меч, болтер, болт-пистолет, х30 болтов
Кион, WS 56 BS 39 S 53 T 50 Ag 57 Int 41 Per 44 WP 41 Fel 37 W: 23/30, И: 3/6 Мк IV "Максимус" (все -1), Цепной меч, болтер, болт-пистолет, 60 болтов
Каранка, WS 54 BS 45 S 54 T 52 Ag 60 Int 43 Per 46 WP 44 Fel 38 W: 28/30, И:4/6 Мк IV "Максимус" (-2 АР в правой ноге, все -1), камелиолиновая накидка, болт-пистолет, "Сталкер" - мастеркрафт, х60 болтов "Сталкер", х60 болтов, 5 ножей - мастеркрафт.
Зартан, WS 49 BS 54 S 51 T 51 Ag 39 Int 52 Per 40 WP 47 Fel 34 W: 16/30, И:4/8 Мк III "Железный" (все -1, кроме шлема), нож, плазменная винтовка+1 магазин, болтер, х30 болтов, набор инструментов
Рука на пульсе: На мире-тюрьме выживает тот, кто инстинктивно знает кто здесь всем заправляет и кто представляет угрозу. Персонаж с мира-тюрьмы начинает с одним уровнем в умениях Общие знания (Преступность) и Проницательность, а также талантом Связи (Криминальные Картели).
Бэкграунд: Изгой Стартовые умения: Акробатика, Общие Знания (Преступность), Обман, Уклонение, Скрытность. Стартовые таланты: Выучка с Оружием (Цепное и Твёрдотельное) Стартовая экипировка: Автопистолет, цепной меч, флак-жилет, инъектор, две дозы обскуры.
Некогда Отдыхать: При определении Усталости персонаж-Изгой считает свой бонус Выносливости в два раза большим.
Роль: Ассасин
Уверенное Убийство : В дополнение к обычным использованиям очков Судьбы (см. стр. 357) когда Ассасин успешно попадает атакой он может потратить очко Судьбы на нанесение первым попаданием дополнительного урона равного количеству степеней успеха проверки атаки
Гордыня: Грация
The Heretic is proud of his grace and speed, so much so that he disdains the vulgarity of ranged combat and delights in engaging his opponents up close. Characteristic modifi er: +5 Agility, –5 Ballistic Skill.
Бесчестите: Предательство
The Heretic believes in looking out for his own interests fi rst and foremost. Those around him are assets for only as long as they may be useful to his needs. Once their usefulness has been completed, their survival is subject to his whim of the moment. Starting Corruption: +5 Corruption. Untrustworthy: The character receives a –10 Situational Modifi er to all Charm attempts.
Мотивация: Возмездие
In the past, this character was a victim. Since then, he has vowed to make those who have slighted him pay for their actions. He is willing to make every sacrifi ce necessary to right this wrong and to prevent anyone from ever hurting him again. Starting Wounds: +2 Wounds. Characteristic modifier: –5 Perception.
WS 20+13=33 BS 20+5-5=20 S 20+8=28 T 20+19=39 Ag 20+18+5=43 Int 20+11+31 Per 20+8-5=23 Wp 20+8=28 Fel 20+12=32 Раны: 13 Инфейми: 13
Weapons: Unarmed (Melee; Damage: 1d10I; Pen: 0; Primitive (7), A successful hit that inflicts Damage equal to or greater than the target’s Toughness Bonus also inflicts one level of Fatigue) Laspistol (Pistol; Range: 30m; S/2/–; Damage: 1d10+2E; Pen: 0; Clip: 30; Reload: Half; Reliable; Weight: 1.5kg)
Traits: Rely on None but Yourself A frontier world character gains a +20 bonus to Tech-Use tests when applying personal weapon modiications, and a +10 bonus when repairing damaged items.
Inured to the Xenos A character from a Rogue Trader Fleet gains a +10 bonus to Fear tests caused by aliens and a +20 bonus to Interaction skill tests with alien characters.
Sure Kill In addition to the normal uses of Fate points (see page 293), when an Assassin successfully hits with an attack, he may spend a Fate point to inflict additional damage equal to his degrees of success on the attack roll on the first hit the attack inflicts.
1+. 2+. 3-. 4. 5. 6. 7. 8. 9.
Wounds: /2 Infamy: /2
Сервус: | WS 38 | BS 42 | St 38 | Tg 40 | Ag 34 | Int 31 | Per 29 | WP 32 | Fel 27 | Wounds 13/13 | Fatigue 0/7 | FP 1/2 | Stealin' property is ma life (⌐■_■)
Общий вид Имя: Нгвена Тарик Гази Родной Мир: Мир-сад
Бэк: Нгвена Тарик Гази – представитель вымирающего доимперского населения планеты. Когда-то один из флотов Императора прибыл на орбиту планеты никогда до этого не видевшей не только пришельцев из космоса, даже столкновения между местными кланами были редкостью. Климат и изобилие продуктов способствовали неторопливой мирной жизни. Поначалу казалось что на планету прибыли просветители несущие с собой свет цивилизации застрявшим на родоплеменном уровне развития жителям, но ситуация оказалась прямо противоположной. Сама планета была превращена в имперский курорт, в котором не нашлось места прежним хозяевам. Племена плохо вписывались в новый миропорядок, а имперским губернаторам не было до них никакого дела, хотя и это не совсем так, вернее будет сказать, губернаторы не стремились интегрировать племена в Империум, зато постоянно расширяли инфраструктуру для уже «просвещённых» туристов. Спустя какое-то время оказалось, что племена загнаны в резервации и не имеют своего места в новом «отечестве». Изначально, не будучи воинственными, племена несколько раз пытались устраивать бунты, но бдительность и сила Адептус Арбитрес быстро поставили крест на этих попытках. Теперь племена влачат жалкое существование, отчаянно пытаясь «выбиться в люди». Но жёсткие условия, стоящие на их пути оставляют им лишь два выхода, либо жизнь в кромешной нищете, на положении «второго сорта» среди имперской роскоши, либо молитвы об изгнании захватчиков… каким угодно силам. Нгвена бывший житель резервации покинувший её территорию чтобы попытать счастья среди блеска имперских отелей, с собой он унёс неприязнь к захватчикам и племенную культуру, которые в совокупности с низкой квалификацией быстро привели его в объятия оборотной стороны Империума.
Класс: Изгой Стартовые умения: Акробатика, Общие Знания (Преступность), Обман, Уклонение, Скрытность, низкий готик. Стартовые таланты: Выучка с оружием (цепное и лазерное) Некогда отдыхать: При определении Усталости персонаж-Изгой считает свой бонус Выносливости в два раза большим. Гордость: Фарсайт (+5 восприятие, -5 общительность) Бесчестие: Жадность (+4 коррапта, -10 на все операции связанные с торговлей и обменом) Мотивация: Насилие (вайоленс, +5 коррапта, -3 интеллект)
Weapons: Unarmed (Melee; Damage: 1d5-3I; Pen: 0; Primitive, -20WS Attack Test against armed opponents, a successful hit that inflicts Damage equal to or greater than the target’s Toughness Bonus also inflicts one level of Fatigue) Stub Revolver Warhammer
Ammunition: Bullets: 18
Explosive:
Armour and Clothes: Imperial Robes
Gear: Backpack, Glow-globe
Drugs and Consumables:
Cybernetics: None
Servitors and Servants: Monotask Servo-skull (Laud Hailer)
Traits: Faith in the Creed Whenever a shrine world character spends a Fate point, he rolls 1d10. On a result of 1, the character’s total number of Fate points is not reduced.
Faith is All When spending a Fate point to gain a +10 bonus to any one test, an Adeptus Ministorum character gains a +20 bonus instead.
Sway the Masses In addition to the normal uses of Fate points (see page 293), a Hierophant character may spend a Fate point to automatically succeed at a Charm, Command, or Intimidate skill test with a number of degrees of success equal to his Willpower bonus.
Имя: Звентибальд де Рамерупт Родной мир: хайборн CharaCteristiC modifiers + Fellowship, + Influence, – Toughness home World bonus Breeding Counts: Any time a highborn character would reduce his Influence, he reduces it by 1 less (to a minimum reduction of 1). Wounds A highborn character starts with 9+1d5 wounds. Бекграунд: рогью трейдер флит Starting Skills Charm, Commerce, Common Lore (Rogue Traders), Linguistics (Aeldari), Operate (Аэронавтика) Starting Talents Weapon Training (Solid Projectile, Shock), Keen Intuition Starting Equipment Autopistol (fitted with Compact weapon upgrade), shock maul, carapace chestplate, auspex, chrono Background Bonus Inured to the Xenos: A character from a Rogue Trader Fleet gains a +10 bonus to Fear tests caused by aliens and a +20 bonus to Interaction skill tests with alien characters. Роль: сикер role bonus Nothing Escapes My Sight: In addition to the normal uses of Fate points (see page 293), a Seeker character may spend a Fate point to automatically succeed at an Awareness or Inquiry skill test with a number of degrees of success equal to his Perception bonus. Прайд: шарм: The Heretic expects the respect and obedience of those around him. He revels in their worship, praise, and self-sacrifi ce in his name, and depends upon their assistance. Characteristic modifier: +5 Fellowship, –5 Toughness. Дисгрейс: Глутони: Consumption is a passion for this character. He revels in using up any available resources for the simple thrill of its expenditure. It may be that he consumes vast quantities of food, but it could also be entertainment, natural resources, or the time of those with whom he interacts. Starting Wounds: +2 Wounds. Characteristic modifier: –5 Agility Мотивейшн: Perfection: The character holds himself and all of his allies to an impossible standard of perfection, in at least one area of his life. However, attempting to reach this ideal ensures other aspects slacken. Characteristic modifi er: +5 to any one Characteristic, –3 to any two other Characteristics.
WS 20+9=29 BS 20+14=34 S 20-3+13=30 T 20-5+6=21 Ag 20-5+12=27 Int 20+16=36 Per 20-3+7=27 Wp 20+8+5=33 Fel 20+5+16=41 Раны: 9+2+/2 Инфейми: +9
Имя: Йорген Вульфик Родной мир: Feral World Роль: Hierophant Возраст - 40 Рост - 180 Вес - 110 Characteristics: WS - 30 BS - 30 S - 36 T - 35 AG - 28-5=23 INT - 32 PER - 32+5=37 WP - 35+5=40 FEL - 29-5=24
W - 13 Fatigue: 0/3 Corruption: 11 Alignment: Unaligned (Buuuuurp)
Pride - Foresight +5 PER -5FEL Disgrace - Gluttony +2W -5AG Motovation - Ascendancy +5WP -2W
Background: Adeptus Munitorum Starting Skills: Charm, Command, Common Lore (Adeptus Ministorum), Scrutiny, Linguistics (High Gothic) Starting Talents: Weapon Training (Flame), Hatred (Pick One) Starting Equipment: Hand flamer, Imperial robes, backpack, glow-globe, monotask servo-skull (laud hailer)
Elite Edvance - Psyker (300exp) (Psy Rating 1) (Mind over Matter, Thought Sensing) Forbidden Lore (Demonology) (200exp)
Беларус Жуксон (Блатоптер)
Characteristics WS (33) BS (34) S (35) T (32) AG (43) INT (53) PER (44) WP (46) FEL (33) INF (45) W (10) FP (2) PR (3)
Skills CL (All I), SL (All I), FL (Archaeotech, Daemonology, The Warp I) Awareness I, Dodge I, Interrogation I, Psyscience I, Medicae II, Tech Use (All I, Demolitions III), Trade (Chymist III, Armorer I), Linguistics (High/Low Gothic), Stealth I
Weapons Long laz 150 S/-/- 1d10+3 E 1 40 Accurate/Felling(4)/Reliable/LCU Black Widow mkII / 20m / Clip (T1(3), T3(3))/ 10kg / Reserve in backpack (T1(3), T2(3), T3(3)) Autogun 100/S/3/10 1d10+3 I 0 30 Molotov Coctail (3) / Stun (1) / Frag (2) / Smoke (2) / Halucennogenic (3)